.

Οι νέες τεχνολογικές λύσεις που έχουν στη διάθεσή τους τα τμήματα μάρκετινγκ επιχειρήσεων και οργανισμών φέρνουν αύξηση απόδοσης και μείωση κόστους

Σε μεγάλη αύξηση της αποτελεσματικότητας των προωθητικών ενεργειών των επιχειρήσεων και του ποσοστού απόδοσης των επενδύσεών τους, αλλά και σε σημαντικό περιορισμό κόστους, οδηγεί η χρήση των νέων τεχνολογιών, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώς εργαλεία μάρκετινγκ «νέας γενιάς» από οργανισμούς και εταιρείες, όπως προκύπτει από δηλώσεις του Παντελή Ξανθούλη, υπεύθυνου Τομέα Πωλήσεων IBM Marketing Solutions, ΙΒΜ Ελλάς ΑΕ, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο κ. Ξανθούλης θα μιλήσει απόψε, στη Θεσσαλονίλκη, σε εκδήλωση με τίτλο «Το σύγχρονο μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις: Καινοτομίες, τεχνολογίες και στρατηγικές», που διοργανώνει το Εργαστήριο Μάρκετινγκ MARLAB και το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Τα οφέλη σε αριθμούς
Ερωτηθείς εάν έχουν ποσοτικοποιηθεί τα οφέλη που απολαμβάνουν όσες επιχειρήσεις αξιοποιούν πλήρως τέτοια εργαλεία και λύσεις, ο κ. Ξανθούλης απαντά ότι αυτά εντοπίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: Αφενός στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των προωθητικών ενεργειών. «Κατά μέσο όρο η αξιοποίησή τους μπορεί να οδηγήσει σε 10%-50% αύξηση της αποδοχής μίας προσωποποιημένης προσφοράς ή αύξηση του ποσοστού απόδοσης μίας επένδυσης (ROI) στα ψηφιακά μέσα, η οποία μπορεί να κινηθεί στα επίπεδα του 15%-30%» σημειώνει.

Αφετέρου, υπάρχει αποδοτικότερη αξιοποίηση των πόρων-κονδυλίων ενός οργανισμού με την αύξηση του αριθμού των προωθητικών ενεργειών -λόγω αυτοματοποίησης- μέχρι και κατά πέντε φορές και με τον παράλληλο περιορισμό του συνολικού κόστους λειτουργίας, μέχρι και κατά 40% (σσ: όπως διευκρινίζει, αυτά τα στοιχεία αφορούν μέσες τιμές που έχουν παρατηρηθεί σε πελάτες της ΙΒΜ σε παγκόσμιο επίπεδο από διαφορετικούς κλάδους της αγοράς).

«Ο κύκλος αγοράς προϊόντων λιανικής ολοκληρώνεται κατά 60% πριν καν ο καταναλωτής επισκεφθεί ένα κανάλι πώλησης»

Αναφορικά με το ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις στο marketing «νέας γενιάς» σήμερα, ο κ. Ξανθούλης παρατηρεί: «[...]Οι τάσεις που παρατηρούμε μέσα από μελέτες που εκπονούμε [...] αλλά και μέσα από την καθημερινή συνεργασία με τους πελάτες μας και την άμεση επαφή με τις επιχειρηματικές μονάδες μάρκετινγκ των εταιρειών είναι τρεις» εξηγεί.

Πρώτον, παρατηρείται η αλλαγή του τρόπου επιλογής των προϊόντων και υπηρεσιών από τους καταναλωτές σε ό,τι αφορά στις εκάστοτε υπηρεσίες ή προϊόντα. «Έχει π.χ. παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη ότι ο κύκλος αγοράς προϊόντων λιανικής ενός καταναλωτή έχει ολοκληρωθεί κατά 60% πριν καν επισκεφθεί ένα κανάλι πώλησης της συγκεκριμένης υπηρεσίας ή προϊόντος» επισημαίνει.

Δεύτερον, καταγράφεται εκθετική αύξηση των δεδομένων που παράγονται στα διαφορετικά κανάλια επαφής με τους καταναλωτές, είτε αφορά κανάλια πωλήσεων, είτε άλλα κανάλια, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία συμμετέχει ο πελάτης.

Τρίτον, εμφανίζονται νέοι ανταγωνιστές από διαφορετικούς κλάδους της αγοράς, οι οποίοι παρέχουν νέου είδους υπηρεσίες, οδηγώντας τα στελέχη μάρκετινγκ στην ανάγκη ανάπτυξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και την εύρεση νέων στρατηγικών συνεργασιών και τεχνολογιών για την επίτευξη των εταιρικών στόχων τους.
«Σήμερα, επομένως, το τμήμα μάρκετινγκ καλείται να σχεδιάσει τη συνολική εμπειρία του πελάτη -το ονομαζόμενο customer experience- αναλύοντας όλα τα δεδομένα που καταγράφει σε όλα τα διαφορετικά κανάλια επαφής μαζί του, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός εξατομικευμένου διαλόγου μαζί του. Επιπλέον, να συμμετάσχει όλο και περισσότερο στις στρατηγικές αποφάσεις του οργανισμού, τόσο για την αξιοποίηση λύσεων τεχνολογίας που απαιτούνται για να παρέχει τις εν λόγω υπηρεσίες, όσο και για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών που θα διαφοροποιήσουν την εταιρεία από τους νέους ανταγωνιστές της [...]» τονίζει.

Πώς επηρέασε η κρίση την υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων στην Ελλάδα;

Για το πώς έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση στην Ελλάδα την εξάπλωση αυτών των νέων εργαλείων για το μάρκετινγκ, ο κ. Ξανθούλης υπογραμμίζει ότι «η τρέχουσα οικονομική κρίση μπορεί εν μέρει να επηρεάζει την υιοθέτηση ανάλογων τεχνολογιών, όμως, ταυτόχρονα, αυξάνει την ανάγκη αξιοποίησής τους από τα τμήματα μάρκετινγκ, καθώς βοηθά στη γρηγορότερη απόσβεση της επένδυσης (ROI) των προωθητικών ενεργειών και στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών για περισσότερες και πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες προς τον πελάτη. Επιπλέον, βοηθά στην άμεση αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων καναλιών επαφής με τον τελικό πελάτη, αποφεύγοντας τις μεμονωμένες προωθητικές κινήσεις».

Τέλος, ερωτηθείς πόσο εξοικειωμένες είναι σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις, σε σχέση με τα οφέλη των νέων εργαλείων μάρκετινγκ που προσφέρει η τεχνολογία, απαντά: «Δίχως να έχουμε κάποια ποσοτική ένδειξη, οι ελληνικές επιχειρήσεις σήμερα είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένες με τη χρήση διαφόρων τεχνολογιών. Οι εταιρείες, εν γένει, έχουν και τη διάθεση και την ικανότητα να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις εν λόγω τεχνολογίες, καθώς αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους οργανισμούς τους. Eιδικά τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε σημαντική αύξηση των επενδύσεων των τμημάτων μάρκετινγκ των ελληνικών επιχειρήσεων στον χώρο της τεχνολογίας[...]».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ