Print Friendly

.

Άρθρο 55
Γενικός Διευθυντής του Φορέα Διαχείρισης

1. Στον Φορέα Διαχείρισης συστήνεται θέση μετακλητού Γενικού Διευθυντή, με θητεία διάρκειας τριών (3) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται. Η θητεία παρακολουθεί τη θητεία του Δ.Σ..

2. Ως Γενικός Διευθυντής ορίζεται πτυχιούχος ανώτατης σχολής της ημεδαπής ή ισότιμης της αλλοδαπής, με επιστημονικό αντικείμενο και δεκαετή τουλάχιστον επαγγελματική ή και ερευνητική εμπειρία συναφή με τους σκοπούς του Φορέα Διαχείρισης, σε τομείς όπως το περιβάλλον, η εκπαίδευση, οι νομικές ή οικονομικές επιστήμες.

3. Ο ορισμός του Γενικού Διευθυντή γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών. Με την απόφαση αυτή καθορίζονται και οι αποδοχές του. Η πλήρωση της θέσης του Γενικού Διευθυντή μπορεί να γίνει και με απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί με κάθε είδους σχέση στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982 (Α΄ 65), όπως ισχύει. Η απόσπαση γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του οικείου Υπουργού. Η διάρκεια της απόσπασης δεν μπορεί να υπερβαίνει το χρόνο της θητείας του Γενικού Διευθυντή. Ο χρόνος της απόσπασης θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για κάθε συνέπεια στην υπηρεσία ή το φορέα του αποσπασθέντος.

4. Ο Γενικός Διευθυντής ασκεί όλες τις αρμοδιότητες διοίκησης του Φορέα Διαχείρισης, πλην αυτών που ανήκουν στο Διοικητικό Συμβούλιο και δεν έχουν εκχωρηθεί σε αυτόν. Ειδικότερα στην αρμοδιότητά του ανήκουν:

α. Η διεύθυνση, εποπτεία και συντονισμός της λειτουργίας των υπηρεσιών, η διοίκηση του προσωπικού του Φορέα Διαχείρισης, η επίβλεψη της εκτέλεσης των αποφάσεων του Δ.Σ. και η εφαρμογή του εσωτερικού κανονισμού.

β. Η σύναψη και υπογραφή των συμβάσεων που είναι απαραίτητες για την εκπλήρωση των σκοπών του Φορέα Διαχείρισης με τρίτα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή και ιδιωτικού δικαίου ή φυσικά πρόσωπα, καθώς και αυτών που αφορούν στην πρόσληψη ή την εποχική απασχόληση προσωπικού.

γ. Η κατάρτιση και εισήγηση στο Διοικητικό Συμβούλιο του ετήσιου προϋπολογισμού και προγράμματος δράσης και των αντίστοιχων απολογισμών.

δ. Η παρακολούθηση υλοποίησης του προϋπολογισμού και του προγράμματος δράσης και η τακτική ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου, για την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού και του προγράμματος δράσης.

ε. Η διαχείριση των λειτουργικών δαπανών, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το Διοικητικό Συμβούλιο ετήσιου προϋπολογισμού.

στ. Η εισήγηση στο Δ.Σ. των εσωτερικών κανονισμών του Φορέα Διαχείρισης.

ζ. Η υποβολή προτάσεων για συμμετοχή του Φορέα Διαχείρισης σε προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε., από εθνικούς ή διεθνείς πόρους.

η. Κάθε άλλη αρμοδιότητα που του μεταβιβάζεται από το Δ.Σ..