Print Friendly

.

Άρθρο 17
Λοιπά θέματα εποπτείας και διοίκησης

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ρυθμίζονται τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των γραφείων συντονιστών εκπαίδευσης και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

2. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών μπορεί να ανατίθενται νομικές υποθέσεις της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό σε νομικό που διαμένει στην ξένη χώρα, σύμφωνα με το άρθρο 25Α του ν. 3086/2002 (Α΄324), εφόσον στη χώρα αυτή δεν υπάρχει νομικός σύμβουλος στην οικεία ελληνική διπλωματική ή προξενική αρχή.

3. Στους αποσπώμενους κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, αν συντρέχουν σοβαροί λόγοι που επιβάλλουν τη μετάβασή τους στην Ελλάδα χορηγείται ειδική άδεια μέχρι επτά ημέρες κάθε έτος. Αρμόδια όργανα για τη χορήγηση των αδειών της παρούσας είναι:
α) για τους συντονιστές εκπαίδευσης ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και β) για τους λοιπούς εκπαιδευτικούς και διοικητικούς υπαλλήλους ο συντονιστής εκπαίδευσης.

4. Οι συντονιστές εκπαίδευσης είναι αρμόδιοι και για τη χορήγηση στους εκπαιδευτικούς κανονικής άδειας, ειδικής άδειας, άδειας παρακολούθησης σχολικής επίδοσης τέκνου, άδειας για επιμορφωτικούς ή επιστημονικούς λόγους ή άδειες εξετάσεων.

5. Η Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων της:
α) συνεργάζεται με τα συναρμόδια υπουργεία των ξένων χωρών, καθώς και με επιστημονικούς, ερευνητικούς, κοινωνικούς φορείς και ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής,
β) επιθεωρεί, διασφαλίζοντας την εμπιστευτικότητα, τις εκπαιδευτικές μονάδες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, ακόμα και με επιτόπιες επισκέψεις κατόπιν απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων παρακολουθεί τα οικονομικά θέματα,
γ) παρακολουθεί σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τα αποτελέσματα επιτυχίας πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών των φορέων ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης,
δ) υποβάλλει προτάσεις προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.