Άρθρο 78 Προϋπολογισµός Περιφερειών

1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και Εσωτερικών που εκδίδεται κάθε έτος, µετά από γνώµη της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, παρέχονται οδηγίες για την κατάρτιση, εκτέλεση και αναµόρφωση του προϋπολογισµού των περιφερειών και ρυθµίζεται κάθε σχετικό θέµα για την εφαρµογή των επόµενων παραγράφων. Με όµοια απόφαση µπορεί επίσης να καθορίζονται ανώτατα όρια για την εκτίµηση των ιδίων εσόδων ή επιµέρους οµάδων τους που εγγράφονται στον προϋπολογισµό και ορίζονται τα ίδια έσοδα ή οµάδες αυτών.
2. Ο προϋπολογισµός καταρτίζεται µε βάση τις οδηγίες που παρέχονται ετησίως µε την κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και Εσωτερικών της προηγούµενης παραγράφου και κατόπιν αιτιολογηµένης εισήγησης της οικείας αρµόδιας οικονοµικής υπηρεσίας της περιφέρειας, για το εκτιµώµενο ύψος εσόδων και ιδίως των ιδίων εσόδων, σύµφωνα µε τις οδηγίες αυτές.
3. Η εκτελεστική επιτροπή έως την 20ή Ιουλίου κάθε έτους, στο πλαίσιο των αρµοδιοτήτων της που αφορούν την προετοιµασία κατάρτισης του προϋπολογισµού, καταθέτει το προσχέδιο αυτού στην οικονοµική επιτροπή. Για τη σύνταξη του προσχεδίου, η εκτελεστική επιτροπή συγκεντρώνει και αξιολογεί τυχόν προτάσεις των υπηρεσιών της περιφέρειας. Εάν το προσχέδιο του προϋπολογισµού δεν καταρτιστεί ή δεν υποβληθεί εµπρόθεσµα στην οικονοµική επιτροπή, τότε καταρτίζεται από αυτήν.
Η εκτελεστική επιτροπή διατυπώνει τη γνώµη της, µόνο κατά το στάδιο κατάρτισης του προϋπολογισµού και δεν απαιτείται εκ νέου γνωµοδότησή της για όποιες αναµορφώσεις αυτού ακολουθήσουν.
4. Η οικονοµική επιτροπή, έως την 5η Σεπτεµβρίου, εξετάζει το προσχέδιο που της παραδίδει η εκτελεστική επιτροπή και ειδικότερα εάν:
α) τα έσοδα και οι δαπάνες είναι νόµιµες,
β) έχουν εγγραφεί οι υποχρεωτικές δαπάνες και τα έσοδα που επιβάλλονται υποχρεωτικά από νόµο και
γ) τηρούνται οι διατάξεις της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου και, εφόσον απαιτείται, το αναµορφώνει αναλόγως και καταρτίζει το σχέδιο του προϋπολογισµού.
Σε ειδικό παράρτηµα του προϋπολογισµού αναφέρονται οι δράσεις, καθώς και οι λειτουργικές και επενδυτικές δαπάνες, που αφορούν τις µητροπολιτικές λειτουργίες της Περιφέρειας Αττικής, τις αντίστοιχες της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τις περιφερειακές ενότητες.
Η οικονοµική επιτροπή, έως την ίδια ηµεροµηνία, µεριµνά για την ενσωµάτωση του σχεδίου του προϋπολογισµού στην ηλεκτρονική βάση δεδοµένων που τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειµένου το Παρατηρητήριο Οικονοµικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α. (εφεξής Παρατηρητήριο) του άρθρου , να παράσχει τη γνώµη του επ’ αυτού, µε βάση κριτήρια που καθορίζονται µε απόφασή του µε σκοπό την επίτευξη ρεαλιστικών και ισοσκελισµένων προϋπολογισµών. Με τη γνώµη του Παρατηρητηρίου, η οποία κοινοποιείται στις περιφέρειες, στις αρµόδιες για την εποπτεία τους Αρχές και στους Υπουργούς Εσωτερικών και Οικονοµικών προσδιορίζονται οι περιφέρειες που: α) έχουν καταρτίσει µη ρεαλιστικά σχέδια προϋπολογισµών, β) έχουν παραβεί τις οδηγίες κατάρτισης των προϋπολογισµών που παρασχέθηκαν µε την κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου 1 του παρόντος και γ) δεν έχουν ενσωµατώσει το σχέδιο του προϋπολογισµού τους στην ηλεκτρονική βάση δεδοµένων του Υπουργείου Εσωτερικών εντός της προβλεπόµενης προθεσµίας.
Στη γνώµη περιλαµβάνονται και τα ποσά που η οικονοµική επιτροπή έκαστης περιφέρειας είναι αναγκαίο να εγγράψει σε επιµέρους κωδικούς ή οµάδες κωδικών αριθµών του σχεδίου τον προϋπολογισµού, ώστε αυτός να καταστεί ρεαλιστικός. Το Υπουργείο Εσωτερικών παρέχει οδηγίες για την ανάλογη διαµόρφωση τον σχεδίου του προϋπολογισµού, το οποίο υποβάλλεται από την οικονοµική επιτροπή στο περιφερειακό συµβούλιο προς συζήτηση και ψήφιση το αργότερο έως το τέλος Οκτωβρίου και υποχρεωτικά συνοδεύεται από τη γνώµη του Παρατηρητηρίου, τις οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών, την έκθεση της αρµόδιας Υπηρεσίας Δηµοσιονοµικού Ελέγχου, καθώς και από αιτιολογική έκθεση στην οποία παρουσιάζονται οι τυχόν προσαρµογές που επήλθαν στο σχέδιο του προϋπολογισµού.
Εάν το σχέδιο προϋπολογισµού της Περιφέρειας δεν καταρτιστεί, καταρτιστεί κατά παρέκκλιση των ανωτέρω ή δεν υποβληθεί εµπρόθεσµα στο περιφερειακό συµβούλιο, το ίδιο το συµβούλιο καταρτίζει και ψηφίζει τον προϋπολογισµό εντός της προθεσµίας της επόµενης παραγράφου, µε βάση το τελευταίο διαµορφωµένο σχέδιο, λαµβάνοντας υπόψη τη γνώµη του Παρατηρητηρίου και τις οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών.
5. Το περιφερειακό συµβούλιο, έως τη 15η Νοεµβρίου, ψηφίζει τον προϋπολογισµό και το Ολοκληρωµένο Πλαίσιο Δράσης, που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου , σε µία ειδική για αυτόν το σκοπό συνεδρίαση και υποβάλλει τη σχετική απόφαση σε έντυπη και ηλεκτρονική µορφή για έλεγχο στην αρµόδια, για την εποπτεία της περιφέρειας, Αρχή, που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ολοκληρωθεί µέχρι την 31η Δεκεµβρίου. Συνοδευτικά στοιχεία του προϋπολογισµού που αποστέλλεται σε έντυπη µορφή αποτελούν η αιτιολογική έκθεση της οικονοµικής επιτροπής και οι αποφάσεις του περιφερειακού συµβουλίου που αφορούν την επιβολή των φόρων, τελών, δικαιωµάτων και εισφορών και σχετική έκθεση της αρµόδιας Υπηρεσίας Δηµοσιονοµικού Ελέγχου. Κατά τον έλεγχο αυτόν, εξετάζεται και η συµµόρφωση της Περιφέρειας µε τις οδηγίες της κοινής υπουργικής απόφασης της παραγράφου 1.
Αµέσως µόλις επικυρωθεί ο προϋπολογισµός, η περιφέρεια µεριµνά για την ενσωµάτωση αυτού, καθώς και κάθε άλλου στοιχείου που τυχόν έχει ζητηθεί στην ηλεκτρονική βάση δεδοµένων που τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών.
Οµοίως, σε έντυπη και ηλεκτρονική µορφή υποβάλλεται, στην αρµόδια, για την εποπτεία της περιφέρειας, Αρχή, ο προϋπολογισµός, όπως διαµορφώνεται κατά τη διάρκεια του οικονοµικού έτους, ως αποτέλεσµα αναµορφώσεων.
Κατά τη συζήτηση του προϋπολογισµού τίθενται υπόψη του συµβουλίου χρηµατοοικονοµικοί και άλλοι δείκτες που παρέχονται από την οικονοµική υπηρεσία, σύµφωνα µε όσα προβλέπονται στο άρθρο .
6. Αν το σχέδιο του προϋπολογισµού και το Ολοκληρωµένο Πλαίσιο Οικονοµικής Δράσης δεν καταρτιστούν και δεν υποβληθούν, όπως προβλέπεται στην προηγούµενη παράγραφο, ή αν ο πρόεδρος του περιφερειακού συµβουλίου δεν µεριµνήσει για να συγκληθεί το συµβούλιο έως τη 15η Νοεµβρίου, το συµβούλιο συνέρχεται αυτοδίκαια την πρώτη Κυριακή µετά την ηµεροµηνία αυτή και ώρα 11 π.µ. στο συνήθη χώρο συνεδριάσεών του και προχωρεί στη σύνταξη και ψήφισή τους. Σε περίπτωση που το περιφερειακό συµβούλιο και πάλι δεν συντάξει και ψηφίσει τον προϋπολογισµό, σύµφωνα µε τα οριζόµενα στο προηγούµενο εδάφιο, συνέρχεται αυτοδίκαια εκ νέου, την αµέσως επόµενη Κυριακή και ώρα 11 π.µ. στο συνήθη χώρο συνεδριάσεών του και προχωρεί στη σύνταξη και ψήφισή τους.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονοµικών, που εκδίδεται ύστερα από αιτιολογηµένη εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονοµικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών, είναι δυνατόν να επιβάλλεται παρακράτηση και µη απόδοση µέρους ή του συνόλου της µηνιαίας τακτικής επιχορήγησης της Περιφέρειας από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ), πλην των προνοιακών επιδοµάτων: α) για όσο χρόνο καθυστερεί η ενσωµάτωση του σχεδίου προϋπολογισµού στην ηλεκτρονική βάση δεδοµένων που τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών, καθώς και η ψήφιση και αποστολή του προϋπολογισµού προς έλεγχο στην αρµόδια, για την εποπτεία της περιφέρειας, Αρχή και β) στην περίπτωση κατάρτισης και ψήφισης προϋπολογισµού κατά παρέκκλιση των οδηγιών της κοινής υπουργικής απόφασης της παραγράφου 1.
8. Καταργούνται οι διατάξεις των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 268 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), καθώς και κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται ή ρυθµίζει κατά διαφορετικό τρόπο τα θέµατα που ορίζονται µε το παρόν άρθρο.

Νόμος 4111/2013, Άρθρο 4
Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
1. Συνιστάται στο Υπουργείο Εσωτερικών Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α. (εφεξής «Παρατηρητήριο») με στόχο τη διασφάλιση της οικονομικής αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.. Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι η κατάρτιση από τους Ο.Τ.Α. ρεαλιστικών και ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και απολογισμών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ισχύουσα δημοσιονομική νομοθεσία, καθώς και η παρακολούθηση σε μηνιαία βάση της εκτέλεσης των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων που εντάσσονται στο Μητρώο των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Το Παρατηρητήριο παρέχει γνώμη στους Υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών επί των σχεδίων των προϋπολογισμών, διατυπώνοντας προτάσεις, προκειμένου να επιτευχθεί ο ανωτέρω σκοπός. Οι προτάσεις του Παρατηρητηρίου λαμβάνονται υπόψη για την κατάρτιση του ενοποιημένου προϋπολογισμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αποτυπώνεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
2.α. Το Παρατηρητήριο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται από έναν Σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως Πρόεδρο, τον Γενικό Διευθυντή Δημοσιονομικής Πολιτικής και Προϋπολογισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, τον Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών και Διοικητικής Υποστήριξης του Υπουργείου Εσωτερικών, τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, έναν εμπειρογνώμονα εγνωσμένου κύρους, έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, προκειμένου για δήμους, ή έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, προκειμένου για περιφέρειες, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση των οικείων Διοικητικών Συμβουλίων τους. Οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους. Σε όλες τις συνεδριάσεις του Παρατηρητηρίου μετέχουν ως μέλη, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Ε-Προϋπολογισμού της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Οικονομικής Διοίκησης και Προϋπολογισμού και ο Προϊστάμενος του Τμήματος Παρακολούθησης και Επεξεργασίας Οικονομικών Στοιχείων Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Διεύθυνσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών. Για τις ανάγκες λειτουργίας του Παρατηρητηρίου απασχολούνται ως Γραμματείς του δύο (2) υπάλληλοι της Διεύθυνσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών.
β. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών καθορίζεται αποζημίωση για τον Πρόεδρο, τα μέλη, τους Γραμματείς, καθώς και για τα μετέχοντα χωρίς δικαίωμα ψήφου μέλη του Παρατηρητηρίου, η οποία βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών.
3. Το Παρατηρητήριο υποστηρίζεται διοικητικά από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών, στην οποία δύναται να αποσπάται ή να μετατάσσεται εξειδικευμένο προσωπικό πανεπιστημιακής εκπαίδευσης από το Δημόσιο, τους Ο.Τ.Α., νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάτα-ξης. Ο Γενικός Διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών επιλαμβάνεται όλων των σχετικών θεμάτων, με προτάσεις και εισηγήσεις προς το Παρατηρητήριο.
«Το Παρατηρητήριο συγκροτείται και συνεδριάζει νομίμως με τη συμμετοχή τουλάχιστον του Προέδρου και των υπηρεσιακών στελεχών του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Οικονομικών
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών δύναται να μετονομάζεται το «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης» και να ρυθμίζονται ζητήματα λειτουργίας του Παρατηρητηρίου, καθώς και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος.
8. Οι περιπτώσεις 1- 7 της υποπαραγράφου ΣΤ3 της παραγράφου ΣΤ΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222) καταργούνται.
Νόμος 4111/2013, Άρθρο 4
Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης
1. Συνιστάται στο Υπουργείο Εσωτερικών Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α. (εφεξής «Παρατηρητήριο») με στόχο τη διασφάλιση της οικονομικής αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.. Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι η κατάρτιση από τους Ο.Τ.Α. ρεαλιστικών και ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και απολογισμών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ισχύουσα δημοσιονομική νομοθεσία, καθώς και η παρακολούθηση σε μηνιαία βάση της εκτέλεσης των προϋπολογισμών των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων που εντάσσονται στο Μητρώο των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Το Παρατηρητήριο παρέχει γνώμη στους Υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών επί των σχεδίων των προϋπολογισμών, διατυπώνοντας προτάσεις, προκειμένου να επιτευχθεί ο ανωτέρω σκοπός. Οι προτάσεις του Παρατηρητηρίου λαμβάνονται υπόψη για την κατάρτιση του ενοποιημένου προϋπολογισμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αποτυπώνεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
2.α. Το Παρατηρητήριο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και αποτελείται από έναν Σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως Πρόεδρο, τον Γενικό Διευθυντή Δημοσιονομικής Πολιτικής και Προϋπολογισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, τον Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών και Διοικητικής Υποστήριξης του Υπουργείου Εσωτερικών, τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, έναν εμπειρογνώμονα εγνωσμένου κύρους, έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Οικονομικών, έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, προκειμένου για δήμους, ή έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, προκειμένου για περιφέρειες, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση των οικείων Διοικητικών Συμβουλίων τους. Οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους. Σε όλες τις συνεδριάσεις του Παρατηρητηρίου μετέχουν ως μέλη, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Ε-Προϋπολογισμού της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Οικονομικής Διοίκησης και Προϋπολογισμού και ο Προϊστάμενος του Τμήματος Παρακολούθησης και Επεξεργασίας Οικονομικών Στοιχείων Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Διεύθυνσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών. Για τις ανάγκες λειτουργίας του Παρατηρητηρίου απασχολούνται ως Γραμματείς του δύο (2) υπάλληλοι της Διεύθυνσης Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών.
β. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών καθορίζεται αποζημίωση για τον Πρόεδρο, τα μέλη, τους Γραμματείς, καθώς και για τα μετέχοντα χωρίς δικαίωμα ψήφου μέλη του Παρατηρητηρίου, η οποία βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εσωτερικών.
3. Το Παρατηρητήριο υποστηρίζεται διοικητικά από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών, στην οποία δύναται να αποσπάται ή να μετατάσσεται εξειδικευμένο προσωπικό πανεπιστημιακής εκπαίδευσης από το Δημόσιο, τους Ο.Τ.Α., νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης. Ο Γενικός Διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών επιλαμβάνεται όλων των σχετικών θεμάτων, με προτάσεις και εισηγήσεις προς το Παρατηρητήριο.
«Το Παρατηρητήριο συγκροτείται και συνεδριάζει νομίμως με τη συμμετοχή τουλάχιστον του Προέδρου και των υπηρεσιακών στελεχών του Υπουργείου Εσωτερικών και του Υπουργείου Οικονομικών
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών δύναται να μετονομάζεται το «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης» και να ρυθμίζονται ζητήματα λειτουργίας του Παρατηρητηρίου, καθώς και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος.
8. Οι περιπτώσεις 1- 7 της υποπαραγράφου ΣΤ3 της παραγράφου ΣΤ΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222) καταργούνται.
Νόμος 3463/ 2006, Άρθρο 165
Υποβολή στοιχείων
1. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης υποβάλλουν στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης στοιχεία για το προσωπικό τους, τακτικό και έκτακτο και για την οικονομική τους κατάσταση και διαχείριση, καθώς και όμοια στοιχεία για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τις κάθε είδους επιχειρήσεις τους, με σκοπό τη δημιουργία Βάσης Δεδομένων για το σύνολο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού.
Τα ανωτέρω στοιχεία υποβάλλονται, μέσω της οικείας Περιφέρειας και μετά από σχετικό έλεγχό τους από αυτή, στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και κοινοποιούνται στην οικεία Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων και στην Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας.
Η μη παροχή ή η καθυστέρηση παροχής των στοιχείων τιμωρείται με πρόστιμο που επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, σε βάρος του Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το οποίο ανέρχεται από πέντε τοις εκατό (5%) έως δεκαπέντε τοις εκατό (15%) των Κ.Α.Π., του άρθρου 25 του ν. 1828/1989 ανάλογα με τη συχνότητα και τη βαρύτητα της παράβασης και το οποίο παρακρατείται κατά την κατανομή των Κ.Α.Π. του επόμενου έτους, στον οικείο Ο.Τ.Α..
Ο τύπος, το περιεχόμενο των στοιχείων, ο χρόνος και τρόπος υποβολής τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
2. Με όμοια απόφαση καθορίζονται δείκτες αξιολόγησης της οικονομικής διαχείρισης των ανωτέρω φορέων, οι οποίοι συνοδεύουν τον προϋπολογισμό, καθώς και τον απολογισμό ή και τον ισολογισμό αυτών.
Στην ίδια απόφαση, ρυθμίζεται η διαδικασία και η εξειδίκευση του περιεχομένου της αξιολόγησης, οι στόχοι, η συχνότητα, οι δείκτες και η διάρκεια της μέτρησης της αποδοτικότητας της δράσης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.