Καβάλα: Ενισχύονται σημαντικά οι λιμενικές υποδομές με το λιμάνι-κόσμημα «Απόστολος Παύλος» που εγκαινιάστηκε χθες
Στο τηλεγράφημα με τίτλο «Καβάλα: Ενισχύονται σημαντικά οι λιμενικές υποδομές με το λιμάνι-κόσμημα "Απόστολος Παύλος" που εγκαινιάστηκε χθες» που μεταδόθηκε στις 12.52 ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ Ο ΤΙΤΛΟΣ ως εξής: «Καβάλα: Ενισχύονται σημαντικά οι λιμενικές υποδομές του λιμανού-κόσμημα "Απόστολος Παύλος"».
Το κείμενο παραμένει ως έχει.
Μια διαχρονική προσπάθεια που διήρκησε περισσότερα από δέκα χρόνια και στόχευσε στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και των υποδομών του επιβατικού λιμανιού «Απόστολος Παύλος», ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ, τα εγκαίνια των νέων πλωτών εξεδρών, τη θωράκιση του λιμανιού και την επέκταση του προσήνεμου μόλου.
Πρόκειται για μεγάλο έργο συνολικού προϋπολογισμού 10,7 εκατομμυρίων ευρώ που οραματίστηκε ο τότε πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Καβάλας, επιχειρηματίας Ανδρέας Καραμπουρνιώτης, ξεκίνησε από τον πρώην αντιπεριφερειάρχη Αρχέλαο Γρανά και ολοκληρώθηκε ύστερα από πολλές προσπάθειες και εμπόδια από τον νυν αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρο Μαρκόπουλο, με τη στήριξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και προσωπικά του περιφερειάρχη Γιώργου Παυλίδη.
Η θωράκιση και η επέκταση του προσήνεμου μόλου έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργηθεί μέσα στον χώρο του λιμανιού μια σύγχρονη μαρίνα με την τοποθέτηση οκτώ νέων πλωτών εξεδρών, ικανών να φιλοξενήσουν περισσότερα από 200 σκάφη όλων των κατηγοριών.
«Ημέρα προοπτικής για την πόλη» χαρακτήρισε τη μέρα των εγκαινίων ο περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης υπογραμμίζοντας ότι τα έργα αυτά αναβαθμίζουν σημαντικά τις λιμενικές και τουριστικές υποδομές της Καβάλας και καθιστούν το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» ένα από τα καλύτερα οργανωμένα, ασφαλή και φιλόξενα λιμάνια της Μεσογείου.
Ο αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Μαρκόπουλος υπογράμμισε ότι ύστερα από 70 χρόνια το λιμάνι της Καβάλας αλλάζει εικόνα δίνοντας τη δυνατότητα φιλοξενίας σύγχρονων τουριστικών σκαφών. Επισήμανε ότι πλέον με την ολοκλήρωση των έργων «στο Απόστολος Παύλος μπορεί να ελλιμενιστεί ακόμα και το μεγαλύτερο σε μήκος και εκτόπισμα κρουαζιερόπλοιο, αρκεί να θελήσει να έρθει στην Καβάλα».
Για τη φετινή σεζόν έχουν προγραμματίσει να ελλιμενιστούν στο «Απόστολος Παύλος» περί τα είκοσι κρουαζιερόπλοια, διακινώντας συνολικά περισσότερους από 12.000 τουρίστες.
Η δήμαρχος Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα στην ομιλία της τόνισε ότι το λιμάνι που θεμελιώθηκε τον Νοέμβριο του 1929 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο είναι άρρηκτα δεμένο με την ιστορία και την οικονομική ανάπτυξη της Καβάλας και συμπλήρωσε «η ιστορία διδάσκει πως όταν η πόλη και οι κάτοικοί της έστρεψαν το βλέμμα τους προς τη θάλασσα ήρθε και η ευημερία».
«Η μεγάλη ανάπτυξη της Καβάλας» συνέχισε η δήμαρχος «άρχισε στα μέσα του 19ου αιώνα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1880 καταγράφονται ετησίως περίπου 1.500 αφίξεις και αναχωρήσεις πλοίων. Χάρη στο εμπόριο του καπνού η Καβάλα γίνεται βασικός σταθμός στα δρομολόγια των μεγάλων ατμοπλοϊκών εταιρειών της Ευρώπης. Στις αρχές του 20ου αιώνα η Καβάλα ήταν το κορυφαίο εξαγωγικό λιμάνι της Μακεδονίας. Γύρω στα 1910 η ετήσια αξία των εξαγωγών του αγγίζει τα 2,5εκατομμύρια αγγλικές λίρες και είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή της Θεσσαλονίκης. Στο εξαγωγικό εμπόριο του λιμανιού συμμετέχουν περισσότερα από 30 κράτη της εποχής εκείνης. Από την πρώτη δεκαετία του περασμένου αιώνα, το αίτημα κατασκευής ενός ασφαλούς λιμανιού ήταν επιτακτικό για την Καβάλα. Η εμπορία του καπνού και η θέση της Καβάλας δημιουργούσε αυτή την ανάγκη. Το λιμάνι έγινε και οι Καβαλιώτες πανηγύρισαν, την θεμελίωση του. Ακολούθησαν χρόνια δύσκολα, το λιμάνι όμως ήταν αυτό που έδινε ελπίδα, δυναμική και ανάπτυξη στην Καβάλα αλλά και στην γύρω περιοχή. Νέα έργα μετά τον πόλεμο, η πόλη απόκτησε ζωτικό χώρο, έγινε Τουριστική και εμπορική».
Η τελετή των εγκαινίων ολοκληρώθηκε με την υπογραφή του πρωτοκόλλου παράδοση των πλωτών εξεδρών από την Περιφέρεια Α.Μ.Θ. στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας και τη ρήψη πυροτεχνημάτων.