.
Τροπολογία για τα εφάπαξ
Αλλάζει με τροπολογία ο τρόπος υπολογισμού των εφάπαξ.
Ουσιαστικά η τροπολογία αφορά όσους δημόσιους υπαλλήλους ασφαλίζονται στο ΤΠΔΥ και έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης.
Συγκεκριμένα ορίζεται ότι για τους ασφαλισμένους του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων που αποχώρησαν από την 1η-1-2014 και έως την έναρξη της ισχύος του νόμου 4387 (12-5-2016) ως αποδοχές για τον υπολογισμό του εφάπαξ της συγκεκριμένης περιόδου λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών που έλαβε ο ασφαλισμένος κατά τα 5 τελευταία έτη πριν από την αποχώρησή του.
Παράλληλα με την ίδια τροπολογία συμπληρώνεται το άρθρο 35 του νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/2016) και τίθεται ανώτατο όριο 100% στο ποσοστό των αποδοχών που λαμβάνεται υπόψη για τις περιπτώσεις που το ισχύον ποσοστό (είναι σήμερα στο 60%) αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου Φορέα (κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής).
Πρόκειται για τις περιπτώσεις που η εισφορά των μισθωτών ή των αυτοτελώς απασχολούμενων δεν είναι στο σύνηθες 4% ή, με βάση τη νομοθεσία του κάθε Ταμείου, η εισφορά είναι σταθερό ποσό.
Ωστόσο δεν είναι οι μοναδικές αλλαγές που επέρχονται στον νόμο Κατρούγκαλου.
Από τη θέση σε ισχύ της τροπολογίας:
⚫ Παρατείνεται μέχρι την 31η-12-2017 η διάθεση (διαρκεί ήδη 8 έτη) προσωπικού Τραπεζών, Εθνικής Ασφαλιστικής, ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ, ΟΤΕ και ΕΡΤ στο ΙΚΑ και στο ΤΑΥΤΕΚΩ (ασφαλίζει το προσωπικό των πρώην ΔΕΚΟ).
⚫ Ο Κλάδος Ανεργίας και Δώρου του Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Προσωπικού ΜΜΕ (ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) εντάσσεται στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης του εν λόγω Ταμείου και καταργείται η οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια των Τομέων του Κλάδου αυτού (Κύριας Ασφάλισης).
⚫ Λύνεται το πρόβλημα που έχει να κάνει με το ποιος εγκρίνει τις δαπάνες της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής καθότι με την τροπολογία διευκρινίζεται ότι η κάλυψη σε προμήθεια υλικοτεχνικών αναγκών για την εύρυθμη λειτουργία της ΕΑΑ αντιμετωπίζεται με δαπάνες που βαρύνουν τον προϋπολογισμό της και δεν απαιτείται εφεξής έγκριση με υπουργική απόφαση.
Το πρόβλημα βρισκόταν στον χαρακτηρισμό της ΕΑΑ ως ανεξάρτητης διοικητικής αρχής που έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, με την εποπτεία του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης να συνίσταται μόνο στον έλεγχο νομιμότητας και στην κίνηση πειθαρχικού ελέγχου κατά των μελών της.