.
Άρθρο 67
Διεύθυνση Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών
1. Οι επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών είναι οι ακόλουθοι:
(α) Η εποπτεία, η δημιουργία προτύπων και η καταγραφή των διενεργούμενων ηλεκτρονικών συναλλαγών.
(β) Η διαχείριση των ιστοτόπων αρμοδιότητας της Γ.Γ.Δ.Ε..
(γ) Η συντήρηση και η διαχείριση ηλεκτρονικού Γενικού Μητρώου φορολογουμένων.
(δ) Ο συντονισμός δράσεων και η έκδοση προτύπων διαλειτουργικότητας δεδομένων που ανταλλάσσονται με φορείς ή και υπηρεσίες, σε συνεργασία με συναρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου.
(ε) Η ψηφιοποίηση δεδομένων των Υπηρεσιών της Γ.Γ.Δ.Ε., μέσω συστημάτων εισαγωγής και καταγραφής δεδομένων.
(στ) Η παροχή υποστήριξης στους συναλλασσόμενους με τη Γ.Γ.Δ.Ε. μέσω σύγχρονων μεθόδων επικοινωνίας, σε θέματα χρήσης των παρεχόμενων υπηρεσιών.
2. Η Διεύθυνση Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών διαρθρώνεται σε πέντε (5) Τμήματα, ως κατωτέρω:
α) Τμήμα Α'- Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικών Συναλλαγών
β) Τμήμα Β'- Υποστήριξης Συναλλασσομένων και Ενίσχυσης Συναλλαγών
γ) Τμήμα Γ' - Γενικού Μητρώου και Διεπαφών με φορείς - υπηρεσίες
δ) Τμήμα Δ'- Ηλεκτρονικών Ταμειακών Μηχανών
ε) Τμήμα Ε'- Καταχώρισης και Ελέγχου Δεδομένων.
3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων της, ως κάτωθι:
(α) Τμήμα Α'- Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικών Συναλλαγών
(αα) Η διαχείριση πιστοποίησης χρηστών ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
(ββ) Η μέριμνα για την ουσιαστική και απόλυτη ταυτοποίηση του μητρώου χρηστών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών με το γενικό μητρώο.
(γγ) Η εκτέλεση διαδικασιών ενημέρωσης και ροής των δεδομένων προς την κεντρική βάση.
(δδ) Η μελέτη των σύγχρονων και διαδεδομένων μεθοδολογιών και τεχνολογιών πιστοποίησης και η εξασφάλιση συμβατότητας με εθνικά και διεθνή πρότυπα.
(εε) Η διαχείριση λογαριασμών κοινωνικής δικτύωσης και η διαχείριση του περιεχομένου, η γενική εποπτεία, η φροντίδα και η έγκαιρη ενημέρωση των διαδικτυακών τόπων της Γ.Γ.Δ.Ε..
(στστ) Η παρακολούθηση της ευρωπαϊκής και της διεθνούς νομοθεσίας για την αξιοποίηση της διαθέσιμης εμπειρίας, η εναρμόνιση και η παραγωγή αντίστοιχων εθνικών κανονιστικών διατάξεων για την διασφάλιση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
(ζζ) Η χρήση κατάλληλων ηλεκτρονικών μέσων και συστημάτων, για την αποτελεσματικότερη καταγραφή και παρακολούθηση των συναλλαγών που σχετίζονται με την εκπλήρωση φορολογικών υποχρεώσεων.
(β) Τμήμα Β'- Υποστήριξης Συναλλασσομένων και Ενίσχυσης Συναλλαγών
(αα) H άμεση και η συνεχής εξυπηρέτηση των πολιτών μέσω σύγχρονων μεθόδων ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
(ββ) Η ενημέρωση χρηστών σε σχέση με τεχνικά θέματα κατά την χρήση των πληροφοριακών συστημάτων της Γ.Γ.Δ.Ε..
(γγ) Η υποδοχή παραπόνων των χρηστών σε θέματα προσβάσεων στις ηλεκτρονικές εφαρμογές και οι ενέργειες για την αντιμετώπιση τους.
(δδ) Η παρακολούθηση του χρόνου απόκρισης στα ερωτήματα των χρηστών των πληροφοριακών συστημάτων που διαχειρίζεται η Γ.Γ.Δ.Ε. και λοιπών στατιστικών στοιχείων-δεδομένων καλής λειτουργίας και εξυπηρέτησης καθώς και οι εισηγήσεις για την βελτίωση τους.
(εε) Η οργάνωση τηλεφωνικού κέντρου εξυπηρέτησης, η εκπόνηση εισηγήσεων και η εύρεση λύσεων για την ομαλή λειτουργία αυτού και την εξυπηρέτηση των χρηστών, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Παροχής Φορολογικών Υπηρεσιών.
(γ) Τμήμα Γ'- Γενικού Μητρώου και Διεπαφών με φορείς - υπηρεσίες
(αα) Η διαχείριση Ενιαίου Μητρώου χρηστών, εσωτερικών και εξωτερικών, των πληροφοριακών συστημάτων της φορολογικής και της τελωνειακής διοίκησης.
(ββ) Η παροχή υπηρεσιών διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων που διαχειρίζεται η Γ.Γ.Δ.Ε., είτε αυτή αφορά σε διαλειτουργικότητα με συστήματα άλλων φορέων, είτε σε αλληλεπίδραση των ίδιων των συστημάτων.
(γγ) Η εφαρμογή πλαισίων, εργαλείων γενικής εφαρμογής και κοινών υπηρεσιών, προκειμένου να εξασφαλίσουν την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την ταυτόχρονη μείωση του διοικητικού κόστους και του φόρτου εργασίας.
(δδ) Η ανάληψη δράσεων για:
i) την προώθηση της διαλειτουργικότητας και της διασυνδεσιμότητας,
ii) τον εντοπισμό, την δόμηση και την δημοσιοποίηση ανοικτών δεδομένων που τηρούνται στην Γ.Γ.Δ.Ε..
(εε) Η υποδοχή και η εξυπηρέτηση περιοδικών και έκτακτων τυποποιημένων αιτημάτων εσωτερικών και εξωτερικών φορέων, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γ.Γ.Δ.Ε. της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης, για την παροχή στατιστικών ή άλλων στοιχείων που φυλάσσονται στα πληροφοριακά συστήματα της Γ.Γ.Δ.Ε..
(στστ) Η συνεργασία με τους αιτούμενους φορείς, με σκοπό τον ακριβή προσδιορισμό του αιτήματος, την λήψη της απόφασης για ικανοποίηση ή όχι αυτού, λόγω απορρήτου και την κοστολόγηση και χρέωση των υπηρεσιών, σε περίπτωση που αυτές παρέχονται με αμοιβή, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
(δ) Τμήμα Δ'- Ηλεκτρονικών Ταμειακών Μηχανών
(αα) Η έγκριση λογισμικού και υλικού hardware των νέων Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (Φ.Η.Μ.) κατόπιν επιθεώρησης τους.
(ββ) Η διαχείριση πιστοποιητικών της διαδικασίας έγκρισης.
(γγ) Η παρακολούθηση και η συνεργασία με τους εξουσιοδοτημένους φορείς, που ενεργούν έλεγχο πιστότητας των προς έγκριση Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών και συστημάτων, καθώς και αυτών που έχουν διατεθεί στην αγορά.
(δδ) Η λήψη μέτρων ασφαλείας κατά των παραβιάσεων των ταμειακών μηχανών.
(εε) Η επίβλεψη της έκδοσης αδειών για το λογισμικό και τα μηχανήματα.
(στστ) Η σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (Φ.Η.Μ.) για όσο υφίστανται ως μέσο διασφάλισης συναλλαγών.
(ζζ) Η σύνταξη εγκυκλίων και υπουργικών αποφάσεων σχετικά με τη λειτουργία των Φ.Η.Μ. και των τεχνικών υποχρεώσεων των χρηστών τους.
(ηη) Η επίβλεψη των εξουσιοδοτημένων διανομέων Τεχνικών
(θθ) Η εκτέλεση τυποποιημένων διασταυρώσεων επί δεδομένων, είτε αναλυτικών που αποστέλλουν οι Φ.Η.Μ., είτε συγκεντρωτικών που υποβάλλουν ηλεκτρονικά οι επιτηδευματίες και η διάθεση τους στις αρμόδιες υπηρεσίες.
(ιι) Η λειτουργία Help desk εξειδικευμένων απαντήσεων τηλεφωνημάτων, ηλεκτρονικών μηνυμάτων και εγγράφων.
(ε) Τμήμα Ε'- Καταχώρησης και Ελέγχου Δεδομένων
(αα) Ο έλεγχος των προς εισαγωγή στοιχείων και η ταξινόμηση σύμφωνα με τις οδηγίες κάθε εφαρμογής και η προώθηση τους προς ψηφιοποίηση.
(ββ) Ο προγραμματισμός των εργασιών και η παρακολούθηση της τήρησης του χρονοδιαγράμματος.
(γγ) Η εισαγωγή στοιχείων στα μαγνητικά μέσα και η επαλήθευση τους, όπου απαιτείται, καθώς και η χορήγηση των απαραίτητων οδηγιών στο προσωπικό, σύμφωνα με προκαθορισμένα πρότυπα και τις ιδιαιτερότητες του κατά περίπτωση αντικειμένου.
(δδ) Η τήρηση στατιστικών στοιχείων και η μέτρηση της απόδοσης, καθώς και ο έλεγχος της διαθεσιμότητας των μηχανών εισαγωγής πληροφοριών. Η καταχώρηση χειρόγραφων πληρωμών τελών κυκλοφορίας οχημάτων.
(εε) Η ανίχνευση δεδομένων (data tracking).
(στστ) Η διοικητική και γραμματειακή υποστήριξη της Διεύθυνσης.